Isnin, 1 Ogos 2011

Persiapan Saya Untuk Peperiksaan Lisan

Untuk peperiksaan lisan, saya telah berlatih membaca sebuah petikan dan menerangkan tentang gambar-gambar. Saya juga memikirkan tentang soalan-soalan yang mungkin akan ditanya guru. Saya juga mencuba menenangkan fikiran saya dan tidak berasa terlalu panik. Saya harus cuba berbual dalam suara yang lebih kuat supaya dapat didengar.


Saya harap ini dapat menolong saya pada hari peperiksaan lisan yang dinantikan. Harap-harap saya mendapat markah yang tinggi supaya dapat membantu saya dalam markah penuh saya untuk PSLE yang menjelang.


Saya boleh berlatih bersama kawan-kawan saya dan memikirkan mereka sebagai guru yang tidak dikenali. Mereka juga boleh menunjuk ajar kepada saya kerana mereka lebih mahir dalam bahasa daripada saya. Saya harap dapat menjadi cerdik seperti mereka jika saya bekerja keras.


Guru saya juga telah banyak membantu saya. Saya berasa amat bersyukur kerana mempunyai ramai orang untuk menolong saya mendapatkan markah yang tinggi. Jika saya mendapat markah yang cukup tinggi, saya boleh memasuki sekolah yang bagus.


Saya juga mengharapkan semua rakan-rakan saya juga mendapat markah yang tinggi.

1 ulasan: