Selasa, 28 Jun 2011

Cuti Sekolah Bulan Jun Saya Di Kolam Renang

Pada hari Jumaat, 23 Jun, saya, kakak saya, sepupu-sepupu saya, mak cik dan pakcik saya pergi ke kolam renang. Adik saya tidak dapat mengikut kerana dia mengikut ayahnya ke Malaysia. Mak cik dan pak cik saya menjemput saya dan kakak saya untuk mengikut mereka. Mak cik saya menelefon ibu saya untuk mendapatkan izinnya. Apabila diberi izin, dia menyuruh kami untuk menyediakan barang-barang yang perlu dibawa dengan segera. Kami keluar rumah kira-kira pada jam 10.30 pagi. Perjalanan ke situ sangat lama dan kami tidak sabar untuk sampai ke situ. Apabila akhirnya skami sampai, kami semua terus meletak barang-barang kami di sebuah meja. Tiada sesiapa berada di situ selain kami. Saya dan sepupu saya yang sama umur dengan saya menukar baju kami. Selepas itu, kami mandi dahulu sebelum memasuki ke dalam kolam renang tersebut. Sepupu-sepupu saya yang berumur 9 tahun dan 4 tahun terus masuk tanpa bermandi dahulu. Mak cik saya menyuruh mereka mandi dan tidak kisah yang mereka sudah masuk ke dalam. Setelah berenang dalam kira-kira satu setengah jam, kami pergi ke Geylang untuk memakan dan melihat barang-barang yang dijual. Di situ juga terdapat 2 taman permainan. Pada kira-kira jam 2.30petang, kami pergi ke rumah saya. Di rumah saya, kami bermain permainan papan dan menonton cerita. Mereka pulang pada jam 7malam. Saya berasa seronok kerana dapat bermain bersama mereka.

1 ulasan:

  1. Awak pergi kolam renang mana kerana saya pun pergi berenang pada hari itu juga! :)

    BalasPadam